اضطراب پیش از عمل قلب (تجربه عمل قلب باز ۳)

خیلی طبیعی هست که هر آدمی از انجام عمل قلب باز ترس داشته باشه و دچار اضطراب بشه. به هرصورت عمل قلب باز یکی از سخت‌ترین و پیچیده ترین عمل‌های جراحی متداول هست.

شما هرمقدار بیشتر راجع به جزئیات جراحی قلب اطلاعات کسب کنید ممکنه میزان اضطراب‌تون بیشتر بشه. جزئیات چگونگی انجام عمل جراحی قلب به شما به عنوان بیمار ربطی نداره اما واقعیت اینه که توصیه به بی‌خیالی و پرهیز از جستجو و تفکر درباره جزئیات جراحی هم روش کنترل اضطراب نیست.

منم مثل خیلی از شما نتونستم بیخیال باشم و شروع کردم به جستجو درباره جزئیات چگونگی انجام این عمل جراحی.

واضحه که هر بیماری دوست دارن بدونه قراره چی به سرش بیاد و با انجام عمل جراحی قلب قراره با چه مشکلات و خطراتی روبرو بشه.

 من اینجا بر اساس تجربیاتم می‌خوام چندتا راه‌حل کلیدی بهتون پیشنهاد بدم که بتوانید اضطراب پیش از عمل قلب  را به حداقل برسونید.

  • ۱- لطفا به هیچ عنوان به خطرات احتمالی این عمل فکر نکنید. عمل جراحی قلب باز با وجود پیچیدگی که داره بسیار متداول هست و به دلیل تجربه خیلی زیاد پزشکان و بیمارستان‌ها ریسک عمل خیلی خیلی کم هست.

  • ۲- من طی یک‌سالی که پیگیر درمان بودم تعداد زیادی نوزاد، افراد مسن و حتی افرادی دارای بیماری‌های جانبی دیدم که عمل جراحی قلب انجام داده بودند و حتی یکبار هم جایی ندیدم یا نشنیدم که بیماری در اثر انجام عمل جراحی فوت شده باشه یا دچار مشکلی شده باشه. پس لطفا تصورات منفی غیرواقعی را از فکرتون خارج کنید.

  • ۳- همینطور که در توضیحات بالا گفتم. لطفا راجع به جزئیات عمل جراحی زیاد کنجکاو نباشید. همونقدر که تا الان جستجو کردید و فیلم و عکس عمل جراحی دیدید کافیه. همین‌که در حد کلی بدونید که چه کاری قراره روی قلب و بدنتون انجام بشه کافیه.

 


  • اما مگه میشه مغز را کنترل کرد که به این موضوع مهم فکر نکنه!؟ چطور میتونم راجع به این موضوع مهم کنجکاو نباشم و جستجو نکنم؟
  • ۴- یکی از کلیدی ترین نکات درباره کنترل اضطراب پیش از عمل اینکه که ذهنتون را کلا روی بعد از عمل متمرکز کنید. اگر می‌خواهید راجع به عمل جراحی فکر کنید یا نیاز دارید تحقیق و جستجو کنید فقط متمرکز بشید روی لحظات بعد از عمل. شما صد در صد ساعاتی بعد از عمل جراحی به هوش می‌ایید و بهتره از الان به فکر ساختن خودتون و زندگی بعد از عمل‌تون باشید.

  • ۵- یکی از دوستان از من پرسید آیا قبل از عمل به این فکر نکردی که ممکنه بعد عمل دیگه به هوش نیایی یا اینکه جراحی موفقیت آمیز و درست انجام نشه؟!جواب من این بود که نه هرگز. واقعیت اینه که بله این ترس‌ها به ذهنم اومد اما از وقتی تصمیم گرفتم اضطراب را کنترل کنم حتی یک لحظه اجازه ندادم مغزم بهشون فکر کنه. همه کارها و فکرهای من در روزهای قبل از عمل درباره زندگی بعد از عمل بود. یعنی خیلی مشتاق این بودم که زودتر عمل جراحی را انجام بدم خوب بشم و برم دنبال کارهایی که دوست دارم.

  • ۶- شنیدن داستان تجربه افرادی مشابه شما که این عمل را با موفقیت پشت سر گذاشتن خیلی می‌تونه براتون مفید باشه. هم از تجربیاتشون استفاده می‌کنید و هم اضطرابتون کم میشه. من چند نفر از دوستان و آشنایانی که می‌دونستم عمل قلب باز انجام دادن را از نزدیک دیدم و باهاشون صحبت کردم که برام خیلی خوب بود.

  • ۷- در یوتیوب تعداد زیادی ویدئو هست از داستان افرادی که عمل قلب باز را تجربه کردن. دیدن این فیلم‌ها هم خیلی مفید هست. لینک چندتاشون را براتون اینجا میزارم (یاد آوری کنم که سایت یوتیوب فیلتر هست) :

 

https://www.youtube.com/channel/UCjRrXz0CQJ1Z8d7hBw2_1nQ/videos

https://www.youtube.com/channel/UCO3d7kg0SW5iKHmbN0hGZQg


۰ تجربه عمل جراحی قلب باز (تشخیص مشکل دریچه قلب ۱)

۰ اکو مری یا اکوکاردیوگرافی از راه مری (تجربه عمل قلب باز ۲) 

۰ اضطراب پیش از عمل قلب (تجربه عمل قلب باز ۳)

۰ عمل قلب بصورت کم تهاجمی (تجربه عمل قلب ۴)

۰ روز‌ بعد از عمل در بخش ICU (تجربه عمل قلب باز ۵)

۰ بخش مراقبت‌های قلبی CCU (تجربه عمل قلب باز ۶) 


بخش مراقبت‌های قلبی CCU – عمل قلب باز – جراحی قلب باز – بهبودی پس از عمل قلب باز – اضطراب قبل از عمل قلب – استرس قبل از جراحی – خطرات عمل قلب باز – آیا عمل قلب باز خطرناک است – احتمال مرگ در عمل قلب باز! – تجربه بیمار عمل قلب – درمان افتادگی دریچه قلب – مشکل دریچه قلب – ترمیم دریچه میترال – ترمیم دریچه قلب – تعویض دریچه قلب – جراحی کم تهاجمی قلب – جراحی مینیمال قلب باز – مراقبت‌های پس از عمل قلب

۶:۴۰ ب.ظ
 
... ادامه مطلب