اکو مری یا اکوکاردیوگرافی از راه مری (تجربه عمل قلب باز ۲)

همانطور که در بخش اول گفتم پزشک متخصص قلب اگر تشخیص بده که شما نیاز به عمل جراحی قلب باز دارید شما را به یک جراح قلب معرفی می‌کنه. اما قبل از مراجعه به جراح لازم هست از طریق مری و توسط یک متخصص اکو یکبار قلبتون اکو بشه.

برخلاف اکو معمولی که گفتم هیچ آمادگی نیاز نداره و خیلی سریع و ساده است. اکو از طریق مری مراحل و دردسرهایی داره.

در واقع اکو مری اساس کارش کاملا شبیه اکو معمولی هست اما چون گیرنده و فرستنده امواج به درون حلق و سپس مری شما فرستاده میشه از فاصله خیلی نزدیک به قلب شما می‌تونه قلب شما را بررسی کنه و در نتیجه دقتش بیشتر هست.

ضمن اینکه در اولین مراجعه به پزشک جراح همراه داشتن نتیجه اکو مریلازم هست. جراح معمولا شما را معاینه نمی‌کنه و فقط براساس نتیجه اکو مری تشخیص میده که شما به چه نوع عمل جراحی نیاز دارید.

برای انجام اکو مری از شما خواسته میشه که بعد از صبحانه چیزی نخورید و چند ساعت قبل از انجام اکو حتی آب هم نباید بنوشید. دلیلش هم اینه که با ورود لوله گیرنده به درون حلق شما حالت بالا آوردن بهتون دست میده و اگر معده شما پر باشه دردسر ایجاد میشه.

قبل از انجام اکو مری به شما آرام بخش تزریق میشه اما بیهوشی لازم نیست. درکل تجربه من اصلا خوب نبود. من اکو مری ناچار در یک بیمارستان دولتی انجام دادم با تاخیر زیاد نوبت‌م شد. بیمارستان فضای انتظار مناسبی نداشت و چون از صبح چیزی نخورده بودم حال خوبی نداشتم.

اولش دچار افت فشار شدم و بعدش هم متوجه شدم پرستارها با عجله و کم حوصلگی می‌خوان کار سریعتر انجام بشه. پرستار اول ماده بی‌حس کننده تلخی را به داخل حلقم اسپری کرد و بعدش ازم خواست که مقدار زیادی ژل روان کننده را قورت بدم که خیلی تجربه بدی بود.

بعد از اون دهان بندی به شما وصل می‌کنن که فک‌تون باز بمونه و بعد متخصص اکو لوله گیرنده را وارد حلقتون می‌کنه. راستش تصور من این بود که گیرنده در حد یک سیم باریک باشه اما بدبختانه یک لوله ضخیم بود که آدم را خفه می‌کرد.

به هر صورت همه چیز طی چند دقیقه انجام شد و من از اون وضعیت بد راحت شدم. البته تا مدتی بعدش هم باز باید گرسنگی را تحمل کنید تا اثر بی حسی در گلوتون کامل رفع بشه.

همینطور ممکنه روز بعد حس گلو درد داشته باشید که نگرانی نداره و طبیعی هست.


۰ تجربه عمل جراحی قلب باز (تشخیص مشکل دریچه قلب ۱)

۰ اکو مری یا اکوکاردیوگرافی از راه مری (تجربه عمل قلب باز ۲) 

۰ اضطراب پیش از عمل قلب (تجربه عمل قلب باز ۳)

۰ عمل قلب بصورت کم تهاجمی (تجربه عمل قلب ۴)

۰ روز‌ بعد از عمل در بخش ICU (تجربه عمل قلب باز ۵)

۰ بخش مراقبت‌های قلبی CCU (تجربه عمل قلب باز ۶) 


بخش مراقبت‌های قلبی CCU – عمل قلب باز – جراحی قلب باز – بهبودی پس از عمل قلب باز – اضطراب پیش از عمل قلب – استرس قبل از جراحی – خطرات عمل قلب باز – آیا عمل قلب باز خطرناک است – احتمال مرگ در عمل قلب باز! – تجربه بیمار عمل قلب – درمان افتادگی دریچه قلب – مشکل دریچه قلب – ترمیم دریچه میترال – ترمیم دریچه قلب – تعویض دریچه قلب – جراحی کم تهاجمی قلب – جراحی مینیمال قلب باز – مراقبت‌های پس از عمل قلب

۲:۰۳ ق.ظ
 
... ادامه مطلب